Prelegenci.
![](https://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/origin/uploads/5dc/eb7/5dceb72c41780586508773.jpg)
Agnieszka M. Barwicka
Pedagog, terapeuta, trener w zakresie metod i technik nauczania-uczenia się.
Doktorantka w Zakładzie Technologii Kształcenia Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Specjalizuje się w myśleniu wizualnym i tworzeniu innowacyjnych projektów. W 2010 r. została uhonorowana tytułem Wolontariusza Roku w Polsce przyznawanym przez Polsko-Amerykańską Fundację Wolności. Laureatka projektu „Własność=Jasność”, dzięki któremu odbyła staż w Wydziale Projektów Edukacyjnych w Warszawie. Jej zainteresowania naukowe związane są z innowacyjnymi strategiami nauczania-uczenia się, rozwiązywaniem sytuacji problemowych oraz relacjami międzyludzkimi. Jest wieloletnim wychowawcą klasy integracyjnej, trenerem oraz nauczycielem akademickim. Łączy naukę z biznesem. Właścicielka firmy szkoleniowej dla nauczycieli www.magroup.pl.
![](https://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/origin/uploads/5c0/e33/5c0e3394cfe77215138256.jpg)
Anita Plumińska-Mieloch
dyrektor zespołu szkół w Luboniu, historyk, autor i współautor podręczników i zeszytów ćwiczeń
Wprowadziła innowacje z zakresu kreowania przestrzeni edukacyjnej, wykorzystania neurodydaktyki w nauczaniu, rozwijania talentów uczniów, opiekun ponad stu laureatów konkursów ogólnopolskich i wojewódzkich.
![](https://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/origin/uploads/5da/d85/5dad85ac78f7d745280552.jpg)
Ewa Radanowicz
Trener, przywódca adaptacyjny w projektach rozwojowych szkół i przedszkoli.
Edukacyjny Zmieniacz, który NieDaSię zamienia w DaSię. Prezes stowarzyszenia Kierunek Edukacja. W roku 2018 włączona do grupy THE GLOBAL CHANGE LEADER. Ekspert ds. przestrzeni edukacyjnej, zmiany i innowacji w projektach polskich i międzynarodowych. Dyrektor Szkoły Podstawowej, w Radowie Małym, zarządzanej wg autorskiego programu, która w 2016 r. została członkiem międzynarodowej sieci Ashoka Changemaker Schools. Założycielka sprawnie funkcjonującego przedsiębiorstwa społecznego w środowisku defaworyzowanym. Nieustannie poszukuje najlepszych rozwiązań organizacyjnych i kierowniczych, które można zastosować w sferze edukacji. Stworzyła autorską szkołę publiczną, do której przyjeżdżają ludzie z całej Polski, by zobaczyć, uczyć się i uwierzyć, że można. Wielokrotne wprowadzanie zmian dało jej doświadczenie i pozwoliło wypracować model działania, według którego prowadzi zespół poprzez zmianę do nowych rozwiązań. Inicjatorka ogólnopolskiego projektu Wiosna Edukacji.
![](https://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/origin/uploads/5da/d85/5dad859a0cf2b247260058.jpg)
Dr Małgorzata Chojak
Neuropedagog, twórca koncepcji diagnozy neuropedagogicznej.
Pracownik naukowy na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie, uczestnik wielu szkoleń z zakresu neuropsychologii oraz metod obrazowania mózgu, autorka licznych publikacji, dotyczących neuronalnych uwarunkowań efektywnej edukacji oraz wpływu mediów na rozwój dzieci, współpracuje m.in. z Uniwersytetem Warszawskim oraz Światowym Centrum Słuchu w Kajetanach.
![](https://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/origin/uploads/5dc/d5f/5dcd5f5596fb3096528070.jpg)
Katarzyna Cieciura
Dyrektor SP im. Celiny Borzęckiej w Krakowie, prowadzi Małopolski Klub Budzących się Szkół.
Przez kilka lat była związana ze szkołą waldorfską, która pchnęła ją do zmiany myślenia o systemie edukacji. Zdobyła doświadczenie na praktykach zagranicznych oraz jako dyrektor eksperymentalnej szkoły. Od ośmiu lat tworzy szkołę od podstaw, pełniąc w niej rolę dyrektora i nauczyciela. Dzięki niezwykłym ludziom udało jej się stworzyć miejsce oparte na relacjach i wzajemnym szacunku. Przekonała się, że szkoła to nie budynek, ale ludzie, którzy ją tworzą. Poszukując najskuteczniejszych rozwiązań dydaktyczno-wychowawczych opracowała autorską metodę pracy „Pociąg do wiedzy”, którą próbuje wdrożyć na wszystkich poziomach edukacji. Wciąż szuka, eksperymentuje, zmienia i tworzy na nowo. Od dwóch lat działa w ruchu Budzących Się Szkół, utwierdzając się w przekonaniu, że obrany wiele lat temu kierunek myślenia jest słuszny i należy zarażać nim innych.
![](https://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/origin/uploads/5cb/46c/5cb46caca827b375506381.jpg)
Eryk Ołtarzewski
Pedagog, socjoterapeuta, trener uważności.
Prowadzi treningi uważności dla osób dorosłych od 2013 r. w organizacji The Mind Institute, tworzy programy uważności dla dzieci i młodzieży. Ukończył Akademię Pedagogiki Specjalnej im. Grzegorzewskiej w Warszawie (2001), Uniwersytet Warszawski - Podyplomowe Studium Terapii i Treningu Grupowego (2009 r.). Od 2013 r. kształci się w prowadzeniu treningu uważności w projekcie Mindfulness Association Polska. Prowadzi zajęcia socjoterapeutyczne oraz treningi uważności dla dzieci. Współpracuje w tej dziedzinie z Wyższą Szkołą Psychologii Społecznej w Warszawie i Poznaniu oraz z wydawnictwem Forum Media Polska.