Neuroróżnorodność, self-learning, uczeń w kryzysie psychicznym jako kluczowe wyzwania w pracy dydaktycznej
+ 7 dni dostępu do nagrania
Tylko podczas tegorocznej edycji!
Poświęcamy całą tegoroczną edycję neurorozwiązaniom, które odpowiadają na kluczowe wyzwania w pracy z uczniami, związanymi z niewykorzystaniem potencjału neuroróżnorodności, kryzysem psychicznym uczniów, brakiem umiejętności krytycznego myślenia i samodzielnego uczenia się.
Nowości w tegorocznej edycji!
- + 4 ścieżki tematyczne
- + 2 warsztaty do wyboru!
z atrakcyjnymi nagrodami
eNeurodziennik dla każdego uczestnika!
pod patronatem czasopisma
„Uczeń nieuronietypowy w szkole” i „Nauka krytycznego myślenia” w prezencie!
z najlepszymi ekspertami - praktykami
TOP TEMATY
Prelegenci Poznaj naszych ekspertów
Kaczmarzyk
Ignaciuk
Stradomska
Woj
Myśliwiec
Redlisiak
Jankowiak-Maik
Program Konferencji 24 marca 2023 r., godz. 9:00-15:30
Zmiany rozwojowe w mózgu nastolatka a wyzwania współczesnej edukacji - jak odnaleźć się w dzisiejszej szkole i być wsparciem dla uczniów?
*wystąpienie prof. Marka Kaczmarzyka wyłącznie live
Self-learning, czyli jak wspierać uczniów w rozwijaniu samodzielności i umiejętności w zarządzaniu czasem przeznaczonym na naukę
- NEURONEWSY: Jak w praktyce indywidualizować proces nauczania? Prawa pamięci, czyli pierwszy krok do efektywnej nauki.
- CASE STUDY: Wzmacnianie pamięci u dzieci i młodzieży. Naucz się stosować mnemotechniki i angażujące przerywniki podczas lekcji
- SESJA Q&A dedykowana konkretnym przypadkom
Po tym panelu każdy uczestnik konferencji otrzyma premierowy e-Neurodziennik, który ułatwi wprowadzania dobrych neuronawyków do codziennego planu dnia – przydatnych zarówno dla nauczycieli jak i dla uczniów.
Uczeń w kryzysie psychicznym a zdolność do przyswajania wiedzy
- NEURONEWSY: Czy dziecko może doświadczyć wypalenia? Co może zrobić nauczyciel w sytuacji, kiedy dziecko uczy się pod dużą presją i w ciągłym stresie?
- CASE STYDY: Nauczanie z wyłączeniem stresu. Skuteczne metody neurodydaktyczne, dzięki którym zniwelujemy problem nadmiernego stresu podczas lekcji.
- CASE STUDY: Nastolatek z depresją w Twojej klasie. Co dzieje się z mózgiem dziecka z depresją i jak wpływa to na wyniki w nauce?
- CASE STUDY: Poczucie bezpieczeństwa w szkole. Jak zapewnić dzieciom i młodzieży w kryzysie psychicznym przestrzeń, w której wszyscy będą się czuć komfortowo i bezpiecznie? Jak wspierać w nauce dzieci lękowe, doświadczone traumą?
- SESJA Q&A dedykowana konkretnym przypadkom
Po tym panelu każdy z uczestników konferencji otrzyma pakiet wydań czasopism Charaktery i Psychologia w praktyce!
Neuroróżnorodność jako niewykorzystany potencjał, czyli metody wspierania dzieci neuronietypowych w szkole
- NEUROTECHNIKI: Neuroróżnorodność w klasie – jak pracować z uczniami z ADHD i z dysleksją w klasie? Sprawdzone metody pracy i techniki nauczania.
- NEURONEWSY: Zaburzenia emocjonalno-motywacyjne u dzieci i młodzieży z dysleksją – na czym polegają i jak wspierać uczniów w ich przezwyciężaniu?
- CASE STUDY: System oceniania oraz alternatywne sposoby na sprawdzanie wiedzy - jak budować zrozumienie wśród rówieśników w związku z różnym ocenianiem w klasie? W jaki inny sposób (niż sprawdziany) sprawdzać wiedzę i umiejętności?
- SESJA Q&A dedykowana konkretnym przypadkom
Po tym panelu każdy z uczestników konferencji otrzyma pomoc dydaktyczną „Uczeń neuronietypowy w szkole”
Nauka krytycznego myślenia jako kluczowa kompetencja jutra dzieci i młodzieży
- NEURONEWSY: Poskromić algorytmy. Jak uniknąć cyberpułapek i świadomie korzystać z Internetu w celu pozyskiwania informacji?
- CASE STUDY: Jak zrobić dobry i rzetelny research? Jak nauczać na lekcjach filtrowania e-treści w erze fake newsów i teorii spiskowych?
- SESJA Q&A dedykowana konkretnym przypadkom
Po tym panelu każdy z uczestników konferencji otrzyma pomoc dydaktyczną „Nauka krytycznego myślenia. Scenariusze do zajęć”
Program warsztatów pokonferencyjnych 24 marca 2023 r., godz. 16:00-18:00
Gimnastyka neuronalna na lekcjach– czyli jak uczyć zgodnie z neuropotrzebami uczniów?
Podczas warsztatów poznamy sprawdzone techniki na sensoryczne wspieranie procesu nauczania i na sobie przećwiczymy techniki poprawiające koncentrację, wyciszające oraz pobudzające.
- CZĘŚĆ ĆWICZENIOWA nr 1: Ćwiczenia wpływające na redukcję stresu
- CZĘŚĆ ĆWICZENIOWA nr 2: Jak pracować z przebodźcowanymi dziećmi? Zabawy i praktyki relaksacyjne, dzięki którym skutecznie wyciszysz uczniów
- CZĘŚĆ ĆWICZENIOWA nr 3: Aktywności integrujące pracę mózgu, czyli sposób na lepsze samopoczucie i polepszenie pamięci
Jak zaangażować i zmotywować ucznia do pracy na lekcji – top 10 neuronarzędzi na budowanie przyjaznej komunikacji i efektywną naukę
W czasie 2-godzinnego warsztatu skupimy się na sposobach na zmotywowanie ucznia do pracy i budowaniu dobrej relacji na linii nastolatek-dorosły w oparciu o wiedzę na temat funkcjonowania mózgu nastolatka. Omówimy neuronarzędzia, które pomogą stworzyć atmosferę zaangażowania na lekcjach oraz pokażemy dobre praktyki komunikacyjne, aby uczniowie chcieli słuchać i rozmawiać.
- Jakie formy może przybierać konflikt pokoleniowy w szkole? Wpływ zmian społecznych i technologicznych na budowanie relacji uczeń-nauczyciel – mózg nastolatka vs. mózg osoby dorosłej
- Jak mówić do uczniów, żeby chcieli nas słuchać i byli zaangażowani, czyli skuteczne rady, które wykorzystasz podczas prowadzenia lekcji - wpływ mowy i emocji na skuteczność przekazywania wiedzy
- CZĘŚĆ ĆWICZENIOWA nr 1: Budowanie dobrej relacji z nastolatkiem - sprawdzone techniki komunikacyjne oparte na neuronauce, które usprawnią i polepszą kontakt dziecka z dorosłym w obliczy różnic pokoleniowych oraz pozytywnie wpłyną na motywację ucznia i poprawią jakość uczenia się w klasie.
- CZĘŚĆ ĆWICZENIOWA nr 2: Współdziałanie i partnerstwo w murach szkolnych – jakie działania wprowadzić do swojej klasy, żeby stworzyć zgrany, zaangażowany zespół rówieśników, dla którego nauczyciel jest partnerem w procesie edukacji?
Zobacz zaproszenie od naszych prelegentów!
O tym będziemy mówić
- Neuroróżnorodność jako niewykorzystany potencjał - jak na co dzień wspierać dzieci z ADHD oraz z dysleksją w procesie nauczania i życiu szkolnym?
- Self-learning, czyli o braku samodzielności i umiejętności w samoregulacji procesu uczenia się - jak wykorzystać wiedzę o mózgu, aby wspierać uczniów w samodzielnej nauce w szkole i w domu?
- Neuronauka w pracy z uczniem w kryzysie psychicznym – jak pomóc uczniom stworzyć przestrzeń do efektywnej nauki z wyłączeniem stresu, w atmosferze poczucia bezpieczeństwa, akceptacji i zaufania.
- Nauka krytycznego myślenia jako kluczowa kompetencja jutra dzieci i młodzieży - jak neurodydaktyka może wspierać rozwój umiejętności filtrowania e-treści i odsiewania fake newsów?
Podczas trwania konferencji do wygrania atrakcyjne pomoce dydaktyczne przydatne w codziennej pracy, m.in.:
na dostęp do kursu online „Uczeń doświadczający lęku i traumy – skuteczne metody udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i techniki pracy w obszarach problemowych”
„Strefa napięć” Marka Kaczmarzyka z autografem!
na pakiet 15 pobrań e-booków z księgarni edukacyjno-terapeutycznej Literka.pl
Kup biletWeź udział w konferencji
Pula biletów jest ograniczona
- 7 dniowy dostęp do nagrania
- 7 dniowy dostęp do nagrania
- Udział w specjalistycznych warsztatach