Podsumowanie V Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej
V Ogólnopolska Konferencja Neurodydaktyczna odbyła się 22 marca 2024 roku i była wyjątkowym wydarzeniem dla nauczycieli, pedagogów i specjalistów edukacyjnych. Skupiliśmy się na neuroedukacji w środowisku, w którym każdy uczy się inaczej, prezentując nowoczesne metody dostosowane do różnorodnych potrzeb uczniów.
Podczas konferencji poruszyliśmy kluczowe zagadnienia, które mają realne przełożenie na skuteczność nauczania:
Czy sztuczna inteligencja wpływa na rozwój mózgu nastolatka? – omówienie wpływu intensywnego korzystania z technologii i AI na rozwój mózgu młodzieży,
Nowe technologie w edukacji – jak wykorzystać AI oraz narzędzia cyfrowe do wspierania uczniów, w tym dzieci z ADHD, dysleksją i dyskalkulią,
Neuroanatomia agresji – mechanizmy przemocy rówieśniczej oraz ich wpływ na wyniki w nauce i zdrowie psychiczne uczniów,
Uczeń neurotypowy i nieneurotypowy w szkole – jak dostosować proces nauczania do środowiska ucznia,
Neuroedukacja włączająca – strategie skutecznego dostosowania procesu edukacyjnego do indywidualnych potrzeb uczniów w klasie,
Efektywne przygotowanie do egzaminów – wykorzystanie technik neurodydaktycznych, w tym mnemotechnik i metod multisensorycznych, do skutecznego zapamiętywania materiału,
MindMapping i alternatywne metody nauczania – jak skutecznie angażować uczniów w aktywne przyswajanie wiedzy,
Warsztaty praktyczne:
Sztuczna inteligencja w edukacji – przegląd TOP 7 aplikacji wspierających nauczanie, analiza ich wpływu na efektywność pracy uczniów i nauczycieli.
MindMapping jako narzędzie edukacyjne – tworzenie skutecznych map myśli, które wspierają proces zapamiętywania i przyswajania wiedzy.
Konferencja wyróżniała się interaktywną formułą, łączącą sesje Q&A, studia przypadków oraz praktyczne warsztaty. Uczestnicy mieli dostęp do e-booków i materiałów edukacyjnych, a także możliwość przedłużenia dostępu do nagrań z prelekcji.
Magdalena
Bigaj
Twórczyni i prezeska Fundacji Instytut Cyfrowego Obywatelstwa. Medioznawczyni, badaczka i działaczka społeczna.
Więcej
Michalina
Ignaciuk
Pedagog, terapeuta pedagogiczny i diagnosta w poradni psychologiczno-pedagogicznej w Gdańsku.
Więcej
Olga
Woj
Neurodydaktyczka, trenerka kadry pedagogicznej.
Więcej
Marek
Grzywna
Nauczyciel i dyrektor szkoły policealnej TEB Edukacja z Torunia.
Więcej
Joanna
Flis
Psycholożka o specjalności psychologia kliniczna i zdrowia, pedgagożka resocjalizacyjna, pedagożka prewencji patologii społecznej, psychopedagożka.
Więcej
Magdalena Bigaj
Twórczyni i prezeska Fundacji Instytut Cyfrowego Obywatelstwa. Medioznawczyni, badaczka i działaczka społeczna.
Ekspertka zespołu ds. dialogu w edukacji Komitetu Dialogu Społecznego Krajowej Izby Gospodarczej. Członkini Rady Programowej Fundacji Orange. Umieszczona na liście 100 Kobiet Roku 2022 przez magazyn Forbes Women. Doświadczona mówczyni i edukatorka higieny cyfrowej i profilaktyki e-uzależnień – od kilku lat prowadzi szkolenia dla szkół i pracodawców. Autorka projektów edukacyjnych i naukowych oraz licznych publikacji z obszaru wpływu nowych technologii na społeczeństwo. W poprzednich latach ekspertka Ministerstwa Cyfryzacji ds. Bezpieczeństwa Dzieci i Młodzieży w Internecie, członkini Parlamentarnego Zespołu ds. Cyberbezpieczeństwa Dzieci oraz wiceprezeska Fundacji Dbam o Mój Zasięg. Pierwszych kilkanaście lat związana zawodowo z firmami z branży internetu i nowych technologii.
Michalina Ignaciuk
Pedagog, terapeuta pedagogiczny i diagnosta w poradni psychologiczno-pedagogicznej w Gdańsku.
Prowadzi zajęcia terapii pedagogicznej dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się oraz szkolenia dla rodziców i nauczycieli. Wykorzystuje nowoczesne technologie, w tym rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość. Obecnie doktorantka pedagogiki na Uniwersytecie Gdańskim, zainteresowania naukowo-badawcze dotyczą dysleksji u osób dorosłych. Finalistka I edycji konkursu “Nauczyciel Jutr@ 2021”. Autorka edukacyjnego kanału na YouTube „Pedagog Michalina”.
Olga Woj
Neurodydaktyczka, trenerka kadry pedagogicznej.
Autorka szkoleń z efektywnych narzędzi edukacyjnych dla nauczycieli, trenerów, pedagogów i lektorów. Od 2020 roku dzieli się swoim doświadczeniem tworząc Mózg na Warsztat-Edukację dla Uczących, LIDER Branży Edukacyjnej 2020 i finalistka Tony Buzan Book Awards 2021.
Marek Grzywna
Nauczyciel i dyrektor szkoły policealnej TEB Edukacja z Torunia.
Zwycięzca etapu globalnego AI Impact Shapers 2021, Global Edu Leader 2021, Zdobywca 2go miejsca w konkursie Nauczyciel Roku 2022. (Wykładowca MBA w Szkole Głównej Krajowej, trener, MIE Expert, Laureat Listy 100 za 2020 SPRUC oraz twórca wielu inicjatyw edukacyjnych Aktywnie wspiera programy Fundacji Digital University dla nauczycieli Be.Net i Be.Eco.
Joanna Flis
Psycholożka o specjalności psychologia kliniczna i zdrowia, pedgagożka resocjalizacyjna, pedagożka prewencji patologii społecznej, psychopedagożka.
Specjalistka psychoterapii uzależnień i współuzależnienia, psychoterapeutka systemowa (w procesie certyfikacji), doktorantka na Uniwersytecie Szczecińskim. Ekspertka do spraw e-uzależnień. Autorka książek "Wpsółuzależnieni, jak budować zdrowe relacje z osobami uzależnionymi" oraz "Co ze mną nie tak? O życiu w dysfunkcyjnym domu, środowisku, Polsce oraz tym jak sobie z tym (nie)radzimy". Ekspertka projektu MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA. Autorka podcastu Madame Monday. Od 14 lat prowadzi praktykę terapeutyczną oraz szkolenia.
VI Ogólnopolska Konferencja Neurodydaktyczna – Nowa edycja już w marcu!
Z ogromną radością zapraszamy na VI edycję Konferencji Neurodydaktycznej, która odbędzie się 27 marca 2025 roku w formule online. Tematem przewodnim będzie „Neurotechniki jako odpowiedź na największe wyzwania w pracy nauczyciela”.
W tym roku skupimy się na wdrażaniu nowoczesnych metod uczenia się i rozwoju poznawczego, w tym:
Neuroplastyczności – jak zmiany w mózgu wpływają na proces uczenia się,
Treningu poznawczym – metody pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
Multisensorycznym uczeniu się – jak angażowanie wielu zmysłów zwiększa efektywność nauki,
Spaced repetition – technika powtarzania z przerwami w utrwalaniu wiedzy,
Peer teaching i learning by doing – aktywizujące metody dydaktyczne.
Warsztaty pokonferencyjne: W ramach tegorocznej edycji przygotowaliśmy dwa warsztaty pogłębiające wiedzę:
„Eksperymentowanie jako metoda uczenia się – Learning by Doing” – prowadzenie: Olga Woj (27.03.2025, online),
„Powtarzanie z przerwami – jak utrwalić informacje w pamięci długoterminowej?” – prowadzenie: Robert Baca (27.03.2025, online).
Justyna
Kapuścińska-Kozakiewicz
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego.
Więcej
Adriana
Kloskowska
Doktor nauk humanistycznych w zakresie – filologia polska, językoznawstwo
Więcej
Aleksandra
Kubala-Kulpińska
Pedagog, terapeuta, trener, autorka programów profilaktycznych, materiałów szkoleniowych oraz publikacji dla rodziców, uczniów i nauczycieli.
Więcej
Olga
Woj
Neurodydaktyczka, trenerka kadry pedagogicznej i autorka szkoleń z efektywnych narzędzi edukacyjnych dla nauczycieli, trenerów, pedagogów i lektorów.
Więcej
dr Adam
Zemełka
Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii oraz doktor nauk o zdrowiu.
Więcej
Robert
Baca
Nauczyciel mianowany i wicedyrektor ds. innowacji w Szkole Podstawowej Pro Futuro nr 61 w Blizne Łaszczyńskiego.
Więcej
Justyna Kapuścińska-Kozakiewicz
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego.
Z zawodu nauczyciel i pedagog, z zamiłowania i powołania terapeuta. Ukończyła studia z zakresu terapii pedagogicznej i terapii integracji sensorycznej oraz liczne szkolenia, m.in. terapię ręki. Właścicielka gabinetu terapeutycznego Zmysłek Centrum Rozwoju i Wsparcia Dziecka, w którym prowadzi również liczne szkolenia dot. dzieci i pracy z nimi. Pisze artykuły związane z pedagogiką, terapią pedagogiczną, nauczaniem i integracją sensoryczną.
Adriana Kloskowska
Doktor nauk humanistycznych w zakresie – filologia polska, językoznawstwo;
mgr – filologia polska z przygotowaniem pedagogicznym; studia podyplomowe: oligofrenopedagogika, nauczanie j. polskiego jako obcego, wczesne wspomaganie rozwoju, autyzm, job-coaching – doradztwo zawodowe, edukacyjne, coaching kariery, zarządzanie oświatą. Jest nauczycielem dyplomowanym, szkoleniowcem, wykładowcą akademickim, doradcą metodycznym, doradcą zawodowym, egzaminatorem OKE, coachem, dyrektorem ośrodka doskonalenia nauczycieli. Wspiera innych w rozwoju, pasjonuje ją mózg, jest autorką publikacji w zakresie procesów uczenia się i wychowania.
Aleksandra Kubala-Kulpińska
Pedagog, terapeuta, trener, autorka programów profilaktycznych, materiałów szkoleniowych oraz publikacji dla rodziców, uczniów i nauczycieli.
Pracuje na stanowisku pedagoga szkolnego i terapeuty pedagogicznego, ponadto prowadzi warsztaty i szkolenia dla różnych grup zawodowych. Jest autorką książki Uczeń (nie)zwykły, czyli kto? (Stowarzyszenie Producentów i Dziennikarzy Radiowych Poznań 2016). Pisze również bajki i opowiadania dla dzieci. Propagatorka treści dotyczących bezpieczeństwa w sieci – trenerka Bezpiecznego Internetu, współtwórca kampanii profilaktyczno-społecznych Odpowiedzialny Kierowca 2016, Zachowaj Trzeźwy Umysł 2016 oraz Rodzina Na TAK.
Olga Woj
Neurodydaktyczka, trenerka kadry pedagogicznej i autorka szkoleń z efektywnych narzędzi edukacyjnych dla nauczycieli, trenerów, pedagogów i lektorów.
Neurodydaktyczka, trenerka kadry pedagogicznej i autorka szkoleń z efektywnych narzędzi edukacyjnych dla nauczycieli, trenerów, pedagogów i lektorów. Od 2020 roku dzieli się swoim doświadczeniem tworząc Mózg na Warsztat-Edukację dla Uczących, LIDER Branży Edukacyjnej 2020 i finalistka Tony Buzan Book Awards 2021.
dr Adam Zemełka
Doktor nauk społecznych w zakresie psychologii oraz doktor nauk o zdrowiu.
Badacz i pasjonat mózgu. Redaktor naukowy czasopisma „Psychologia w praktyce”. Od kilkunastu lat pracuje jako wykładowca na uczelniach w Poznaniu oraz w Warszawie. Specjalizuje się w psychologii zdrowia i neuronauce stosowanej w obszarze edukacji, terapii i biznesu, prowadząc z tego zakresu warsztaty, szkolenia i prelekcje. Autor blisko 100 artykułów naukowych i popularnonaukowych. Autor książek: „Jak Grecy odkryli mózg?”, „Neuronauka od podstaw” oraz bestsellera psychologicznego „Autoterapia. Sto dni do szczęśliwego życia”. Prowadzi prywatną praktykę terapeutyczną w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach. Prywatnie miłośnik twórczości Davida Bowie, humoru Larry’ego Davida i wszystkich stąpających po ziemi Cavalierów, z których jednego ma szczęście być opiekunem. Więcej na stronie: adamzemelka.pl.
Robert Baca
Nauczyciel mianowany i wicedyrektor ds. innowacji w Szkole Podstawowej Pro Futuro nr 61 w Blizne Łaszczyńskiego.
Zdobywca pierwszego miejsca w konkursie „Kierunek innowacja” organizowanym przez MEN.
Co czeka uczestników?
4 panele tematyczne i 2 warsztaty z ćwiczeniami LIVE,
Neurobook „Wiosenny trening mózgu” dla uczniów,
E-teczka neurodydaktyczna z pakietem scenariuszy do pracy z uczniami ze SPE,
Neuro News – raporty, wyniki badań i studia przypadków,
Dostęp do nagrań na 7 dni z możliwością przedłużenia.
Nie przegap okazji na zdobycie nowoczesnej wiedzy i narzędzi dydaktycznych! Zarejestruj się już dziś i dołącz do grona innowacyjnych nauczycieli.
Udział w Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej to wyjątkowa okazja dla nauczycieli, pedagogów i edukatorów, by zdobyć nieocenioną wiedzę na temat najnowszych osiągnięć neurobiologii i ich zastosowań w procesie nauczania. Nasze wydarzenia są jedyne w swoim rodzaju – starannie zaplanowane, wyjątkowo profesjonalne i dedykowane konkretnym grupom zawodowym oraz specjalistycznym zagadnieniom. Koncentrujemy się na dostarczaniu merytorycznej wiedzy, która ma realne zastosowanie w pracy z uczniami o różnych potrzebach edukacyjnych.
Kongres Neurodydaktyki to przestrzeń, w której teoria spotyka się z praktyką. Uczestnicy konferencji mogą liczyć na innowacyjne metody pracy, skuteczne techniki wspierania rozwoju poznawczego, a także narzędzia do efektywnego nauczania. Kluczowe tematy, takie jak neuroplastyczność, multisensoryczne uczenie się, aktywizujące metody nauczania czy treningi poznawcze, są omawiane przez najlepszych ekspertów w danej dziedzinie. Nasze wydarzenia są zawsze starannie dopasowane do aktualnych potrzeb uczestników, dzięki czemu każdy znajdzie coś dla siebie.
W ramach Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej zapewniamy dostęp do interaktywnych warsztatów, paneli tematycznych, analiz przypadków oraz sesji Q&A, które pozwalają na wymianę doświadczeń i wdrożenie nowoczesnych strategii edukacyjnych. W każdej edycji zapraszani są cenieni prelegenci – specjaliści i praktycy, którzy dzielą się wiedzą opartą na aktualnych badaniach i doświadczeniach. Dzięki nim uczestnicy mają pewność, że poznają sprawdzone, skuteczne metody wspierające proces nauki.
Nasze konferencje to synonim wysokiej jakości merytorycznej, profesjonalizmu i dbałości o każdy detal. Jako organizatorzy stawiamy na wyjątkowe wydarzenia, które pozwalają uczestnikom nie tylko zdobyć nową wiedzę, ale także skutecznie wdrażać ją w codziennej pracy. Zapraszamy do udziału w Ogólnopolskiej Konferencji Neurodydaktycznej – wydarzeniu, które w pełni łączy nowoczesne podejście do nauczania z praktycznymi rozwiązaniami, tworząc fundament skutecznej edukacji.