Program:
1. Neurodydaktyka krok po kroku, czyli jak w praktyce wdrożyć ją na lekcjach
  • Co hamuje, a co wspiera proces nauki – jak planować zajęcia i dobierać materiał dydaktyczny z wykorzystaniem osiągnięć neurodydaktyki.
  • Rola emocji w neurodydaktyce – kiedy pomagają, a w czym przeszkadzają. Jak je umiejętnie wykorzystywać podczas zajęć, by lekcja pozostała na długo w pamięci.
  • Jak stymulować motywację uczniów i budować pozytywną atmosferę na lekcji, by uczniowie uwierzyli we własne możliwości.
  • Jak rozwijać kreatywność w warunkach szkolnych – symulacje ćwiczeń z wykorzystaniem skutecznych metod aktywizujących.
  • Nauczanie polisensoryczne – sprawdzony patent na zwiększenie zaangażowania w zajęcia.

     

Panel ma wymiar praktyczny: pod okiem prelegentki, która ma pod swoją opieką ponad 100 laureatów konkursów ogólnopolskich i wojewódzkich, przetestujesz metody pracy w formie stymulacji ćwiczeń. Nauczysz się w 100% wykorzystywać potencjał swoich uczniów.

Anita Plumińska-Mieloch
2. Szkoły, które wdrożyły neurodydaktykę – case studies z panelem dyskusyjnym

Gdy brakuje pieniędzy, a programy nauczania są przeładowane – jak można zmienić edukację w codziennych realiach szkolnych.

  • Zmiana zaczyna się w nas - czyli od czego zacząć budowanie szkoły na miarę potrzeb XXI wieku.
  • Jak Zespół Szkół w Radowie Małym łączy tematy z kilku przedmiotów w jeden warsztat?

Panel ma charakter konsultacji. Podczas jego trwania wyjaśnisz wszystkie wątpliwości
z prelegentkami — dyrektorkami szkół, które z powodzeniem wykorzystują techniki neurodydaktyczne w swoich placówkach i osiągają fenomenalne wyniki.

Ewa
Radanowicz
Katarzyna Cieciura
3. Neurodydaktyka – co faktycznie działa?
  • Pułapki neurodydaktyki w praktyce edukacyjnej – analiza oferty produktów opartych na badaniach mózgu.
  • Czy kinezjologia edukacyjna rzeczywiście działa? – korzyści i zarzuty stawiane metodzie Dennisona.
  • Nowe technologie a neurodydaktyka – najnowsze wyniki badań nad znaczeniem motoryki małej, motoryki dużej, gier edukacyjnych i e-podręczników w procesie nauczania.

Prelegentka — autorka koncepcji diagnozy neuropedagogicznej — przedstawi i skonsultuje najnowsze wyniki badań nad skutecznością neurodydaktyki.

dr Małgorzata Chojak
4. Innowacyjne podejście do nauczania szkół skandynawskich
  • Ćwiczenie pamięci a różnorodność i zmiana – jak selekcjonować i dobierać materiał dydaktyczny, by ułatwić  jego szybkie zapamiętanie.
  • Sprawdzone narzędzia do wspierania uczenia się: mapa myśli, mnemotechniki i sketchnoting – jak go wykorzystać do aktywizowania wyobraźni i emocji uczniów.
  • Mindfulness w szkolnej ławce – na czym polega trening uważności i jak  go wykorzystać na lekcji do kształtowania inteligencji emocjonalnej i niwelowania stresu.

Prelegenci pokażą Ci, w jaki sposób dobierać materiały, aby umożliwiać uczniom szybkie zapamiętywanie. Dodatkowo dowiesz się, jak redukować stres i trenować rewolucyjne techniki koncentracji.

Eryk Ołtarzewski
Agnieszka Barwicka
WARSZTATY Z MYŚLENIA WIZUALNEGO 

Podczas warsztatów nauczysz się, jak:

  • selekcjonować pozyskane informacje i ilustrować je za pomocą prostych rysunków bazujących na skojarzeniach,
  • ułatwić zrozumienie i znacznie usprawnić zapamiętywanie przekazywanych na lekcji treści,
  • rozwinąć u uczniów koncentrację, wyobraźnię, zaangażowanie i kreatywność z wykorzystaniem myślenia wizualnego.
Agnieszka Barwicka